Mellemtrin

Film om mellemtrinnet på Christinelyst.

På mellemtrinnet skaber vi brede, mangfoldige fællesskaber på flere måder;

På årgangene har vi stamklasser, som bidrager til et velkendt og trygt læringsfællesskab. Derudover bliver eleverne undervist på aldersblandede hold i flere fag, hvor store er rollemodeller for yngre ved at vise vej i et udviklende læringsmiljø.

I flere klasser har vi co-teaching, hvor flere lærere/pædagoger samarbejder om udvikling af de forskellige undervisningsopgaver. Derudover har vi ligeledes flere klasser på mellemtrinnet, hvor der er tolærerordning.

På mellemtrinnet har vi stor fokus på elevernes trivsel - både den enkeltes og klassens trivsel. Læring og trivsel går hånd i hånd, derfor vægtes begge områder højt.

• På mellemtrinnet har vi obligatoriske trivselstimer i klasserne, hvor vi målrettet arbejder med eleverne om fællesskab, rummelighed, tolerance og accept af forskellighed.
  •  Vi afholder strukturerede elevsamtaler, hvor klasselæreren har faste samtaler med den enkelte elev omkring personlig trivsel samt den enkeltes faglige udvikling og mål.
  • Vi har ugentlige refleksive klassesamtaler i klasserne, hvor målet er at turde og kunne tale dialogisk om alt – både det svære, konflikterne og hverdagen generelt i klassen.

For aktivt at støtte op om arbejdet med trivsel har lærerteamet ydermere mulighed for at søge hjælp, støtte og sparring hos skolens ressourcecenter, som er skolens team med diverse kompetencer. Her støttes op om både trivsel og faglighed.